Berita

Serba Dinamik peruntukan RM2.13 juta untuk CSR



KUALA LUMPUR, 1 Julai -- Serba Dinamik Holdings Bhd telah memperuntukkan RM2.13 juta sebagai perbelanjaan Tanggungjawab Sosial Korporatnya (CSR) bagi tempoh Jun hingga Disember 2021, kata Pengarah Urusan Kumpulan Datuk Ir Mohd Abdul Karim Abdullah. 

Beliau berkata aktiviti CSR kumpulan itu memberi tumpuan kepada bidang pendidikan, penjagaan kesihatan dan semantik am melalui satu pasukan khas yang dipanggil Serba Care.

"Pasukan Serba Care mengadakan aktiviti CSR yang membantu membasmi kelaparan dan malnutrisi, mempromosikan pendidikan serta penjagaan kesihatan, membantu golongan yang memerlukan, menyokong persekitaran yang mampan dan projek pembangunan luar bandar.

"Mulai Jun hingga Disember 2021, syarikat menyediakan aktiviti CSR ke enam negeri iaitu Selangor, Sarawak, Sabah, Johor, Terengganu dan Melaka," katanya dalam satu kenyataan hari ini. 

Menurut Mohd Abdul Karim lagi, sebelum sesuatu projek CSR dilancarkan, kajian dan penyelidikan menyeluruh dijalankan bagi mengenal pasti komuniti yang memerlukan pembangunan serta bantuan.

Syarikat juga berinteraksi dengan pihak berkepentingan dan Lembaga Pengarah untuk memastikan projek-projeknya dijalankan dengan berkesan dari awal hingga pelaksanaan, katanya.

Di bawah Pasukan Serba Care, kakitangan syarikat juga memainkan peranan dengan memberi kembali kepada masyarakat dengan menyertai pelbagai aktiviti atau projek. 

"Antaranya membabitkan program yang dijalankan semasa pandemik COVID-19, yang mana pekerja secara sukarela membantu mempromosikan penjagaan kesihatan, pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak serta warga tua di Malaysia. 

"Aktiviti atau projek lain merangkumi pembekalan topeng perubatan termasuk peralatan perlindungan diri (PPE) kepada semua tapak kuarantin, hospital dan klinik di negeri-negeri berkenaan.

Selain itu, Mohd Abdul Karim berkata Serba Dinamik turut memberikan bantuan kecemasan kepada rakyat Palestin, yang mana dana yang dikutip daripada pelbagai cawangan syarikat dalam negara diserahkan kepada badan bukan kerajaan masing-masing. 

Tahun lepas,  Serba Dinamik  merangkul anugerah Syarikat Terbaik Tahun ini di bawah kategori Perkhidmatan Kejuruteraan serta Penyelesaian Minyak dan Gas pada Anugerah Kemampanan dan CSR Malaysia 2020.

-- BERNAMA





    Berita Lain-lain

Solarvest Akan Pasang Panel Fotovoltaik Solar Terbesar Di Malaysia Di Pusat Beli Belah 1 Utama

KUALA LUMPUR, 15 April (Bernama) -- Bandar Utama City Centre Sdn Bhd melantik anak syarikat Solarvest Holdings Bhd, Solarvest Energy Sdn Bhd, untuk memasang panel fotovoltaik (PV) solar terbesar di Malaysia dan panel PV bersepadu-bangunan di pusat beli-belah 1 Utama.


Verdant Solar Sasar 2,600 Pemasangan Panel Pada Tahun Ini - Ceo

Oleh Siti Radziah Hamzah

KUALA LUMPUR, 11 April (Bernama) -- Penyedia penyelesaian tenaga solar, Verdant Solar Sdn Bhd menyasarkan untuk menggandakan bilangan pemasangan panel solarnya kepada 2,600 pada tahun ini berbanding 1,300 pada 2023.


Aidilfitri: Orang Ramai Dinasihat Utamakan Keselamatan Elektrik Dan Gas - St

PUTRAJAYA, 8 April 2024 (Bernama) -- Orang ramai dinasihatkan supaya mengutamakan keselamatan elektrik dan gas menjelang sambutan Aidilfitri tidak lama lagi.


    Main Sponsor


    Quotes



© 2024 BERNAMA. All Rights Reserved. Disclaimer | Privacy Policy | Security Policy This material may not be published, broadcast,
rewritten or redistributed in any form except with the prior written permission of BERNAMA.

Contact us :
General [ +603-2693 9933, helpdesk@bernama.com ]
Product/Service Enquiries [ +603-2050 4466, digitalsales@bernama.com ]