Berita

VentureTECH meterai pelaburan strategik RM10 juta dalam CMC Group

KUALA LUMPUR, 26 April (Bernama) -- VentureTECH Sdn Bhd telah memeterai pelaburan strategik RM10 juta dalam CMC Group Sdn Bhd untuk menyokong pertumbuhan peringkat akan datang bagi penyediaan perkhidmatan kejuruteraan dan pembinaan dalam segmen pengangkutan awam, komunikasi maklumat dan kuasa dan tenaga.

Pengarah Urusan VentureTECH Dr Norida Abdul Rahman berkata pelaburan dalam CMC Group dipandu oleh misi untuk membina perniagaan Malaysia yang kukuh dalam industri tambah nilai dan pertumbuhan tinggi yang mampu memastikan peningkatan sosio-ekonomi dan memberikan faedah-faedah yang berkesan.

“Sama seperti syarikat pelabur yang lain, kami mahu berkembang bersama-sama dengan CMC Group, dan akan mencapai itu dengan memanfaatkan platform pewujudan nilai kami terutamanya dalam membantu syarikat pelabur kami untuk mendapatkan pasaran dan rakan kongsi untuk pengembangan perniagaan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Untuk memperkukuhkan lagi kedudukan kami di negara ini dan rantau, CMC Group akan memanfaatkan profil daya saingnya untuk merebut peluang dalam sektor pengangkutan dan komunikasi maklumat yang semakin berkembang di Asia Tenggara.

Selain itu, bagi usaha yang sama, CMC Group turut memperuntukkan lebih banyak sumber untuk pusat inovasinya agar berterusan mengeluarkan penyelesaian tambah nilai kepada pelanggannya.

Ketua Pegawai Eksekutif CMC Group Hazwan Alif Abdul Rahman berkata syarikat komited untuk terus membangunkan ekosistem perniagaan Malaysia menerusi pelbagai inisiatif bersama-sama dengan VentureTECH, seperti program pembangunan vendor dan pengurusan bakat.

-- BERNAMA




    Berita Lain-lain

Bomba Akan Sedia Garis Panduan Pemasangan Panel Solar

IPOH, 20 Mac (Bernama) -- Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) akan mengeluarkan garis panduan dalam pemasangan panel solar di bangunan, premis perniagaan dan rumah di seluruh negara.  


Ahli Dewan Negara Cadang Tnb Beri Rebat Bil Elektrik Susulan Fenomena Cuaca Panas

KUALA LUMPUR, 19 Mac (Bernama) -- Tenaga Nasional Berhad (TNB) disaran memberikan rebat 15 hingga 20 peratus daripada keseluruhan bil elektrik dari bulan Januari ke Mac tahun ini susulan fenomena cuaca panas yang masih melanda negara.


Utp Menang Anugerah Tenaga Negara Sebagai Pengiktirafan Usaha Kemampanan

KUALA LUMPUR, 18 Mac  (Bernama) -- Universiti Teknologi Petronas (UTP) telah menerima Anugerah Tenaga Kebangsaan (NEA) 2023 di bawah Kategori Anugerah Khas untuk Institusi Pengajian Tinggi, sebagai pengiktirafan terhadap usaha-usaha kemampanannya.


    Main Sponsor


    Quotes



© 2024 BERNAMA. All Rights Reserved. Disclaimer | Privacy Policy | Security Policy This material may not be published, broadcast,
rewritten or redistributed in any form except with the prior written permission of BERNAMA.

Contact us :
General [ +603-2693 9933, helpdesk@bernama.com ]
Product/Service Enquiries [ +603-2050 4466, digitalsales@bernama.com ]